Tanösvény utak

Az alábbi túrákkal és egyéni igényekkel szeretettel várjuk megkeresésüket ELÉRHETŐSÉGEINKEN.

1.Tanösvény séta

A Vár-kő tanösvény területén vezetett túra. A tanösvény táblák segítéségével, a hazai élővilággal lehet megismerkedni. Igény szerint egy-egy témát részletesebben megbeszélhetünk a csoporttal. (pl. tananyaghoz, jeles naphoz kapcsolódóan).
Táv: 1-2 km
Időtartam:  ~ 1.5 óra
Ára: 600 Ft/ gyerek, minimum 12000 Ft

2. Séta a Mókusok nyomában

Erdei túra a Sokorói-dombságban, viszonylag könnyű terepen. Közben a Pannonhalmi TK értékeivel, jellegzetes növényeivel és a hazai természetvédelem működésével lehet megismerkedni. Az itt élő állatok nyomait keresgéljük, életük alakulásáról beszélgetünk, a bőrükbe bújunk képzeletben.
Táv: ~6 km
Ár: 800 Ft/ gyerek, minimum 16000 Ft

3. "Kanyonozás a Sokoróban"

Igazi bozótjáró túra a gyermektábor környéki dombok szurdokaiban. Közben az erdő élővilágáról és ökoszisztéma szolgáltatásairól (Miért kell az emberiségnek az erdő és hogyan védhetjük meg erdeinket?) beszélgetünk. Igény szerint csinálhatunk egyesével bejárható szakaszokat, bátorságpróbákat, így a gyerekek megtapasztalják milyen egyedül az erdőben, meghallgathatják az erdő hangjait, megfigyelhetik az ott élő állatok nyomait.
Táv: ~ 5 km
Időtartam: ~ 2 óra

4. Kilátó Túra

Murvás úton tett séta a Lila-hegyi Kilátóhoz. Közben a Sokorói domvidék természeti és kultúrtörténeti értékeivel, út menti növényekkel lehet megismerkedni. Igény szerint közösségi játékokat játszunk útközben. Kullancs és bozótmentes terep.
Táv: ~5 km

5. Éjszaka Fényei Túra

Kalandos séta a sötétben. Alkonyatkor indulunk, majd egy erdei szakaszon az éjszakai erdő csöppet sem ijesztő hangjaival ismerkedünk, az éjszakai eseményeiről mesélek. Mire teljesen sötét lesz, egy dombtetőre érünk föl, ahonnan szép kilátás nyílik Győrre és felhőtlen este esetén, alkalmunk nyílik a csillagos égbolt megcsodálására is.
Táv: ~3 km
Ár: 1000 Ft/ gyerek, minimum 20000 Ft

Erdei kirándulások

Gyerekkorunk felejthetetlen élményei az erdőben tett kalandozások. Azok az osztálykirándulások, vagy más közösséggel szervezett túrák, amin kimehettünk a 'vadonba' és pár kilométer gyaloglás után láthattunk egy gyönyörű rétet, várat, forrást. Ezt szeretnénk visszahozni a mai gyerekek életébe, ezért bronzjelvényes túravezetőnk a következő helyszínekre vállal túravezetést gyerek és felnőtt csoportoknak. Egyéni igényekkel is várjuk megkeresésüket ELÉRHETŐSÉGEINKEN.

Ördögrét-Cuha szurdok

A Vinyei állomásról indulunk, ahol a piros-sárga-zöld jeleket követve gyorsan a Kőpince forráshoz érünk, majd S+P+ jeleket követve 2 km után szintemelkedés nélkül érjük el a Pakuts Pihenőt. Innen izgalmas szakasz következik: a Cuha szurdokon keresztül 1,5 km után érjük el az Ördögrétet. Itt  a Zsivány barlangot és Remete barlangot is fel lehet fedezni, miközben lehetőség van hosszabb pihenőre, játékra. A Bakonyszentlászlói Vasútállomásig még kényelmes 5 km vár a társaságra.
Nem hosszú, és változatos útvonal, kevés emelkedővel, amin lehetőség van többször megállni, megpihenni.
Táv: 8.5 km, (Ha a Cuha vízállása nem teszi lehetővé a szurdok látogatását, akkor 10 km) Szintemelkedés: 80 m vagy 120 m
Menetidő (hosszabb pihenő nélkül): 4 óra
Utazás: vonattal
Túravezetés ára: 1500 Ft/fő, de minimum 30000 Ft (nem tartalmazza a résztvevők vonatjegyét)

Tés - Szent kút

Tés központjából indulva a kék négyzet jelen jutunk el a Vadalmás forráshoz (4 km), ami egy szépen kiépített pihenőhely. Innen 2,3 km a Szentkút és a Kálvária Jásd határában. Újabb 4 km innen Tés. Sima útvonal, a végén jó kis emelkedővel. Esetleg a be lehet kukkantani a Gaja szurdok elejébe (vízállástól függően) - a Vadalmás forrástól ez pár 100 m.
Lehetőség van a tési szélmalmok és kovácsműhely megtekintésére.
Táv: 8.5 km
Szintemelkedés: 240 m
Menetidő (hosszabb pihenő nélkül): 5 óra
Utazás: menetrendszerinti vagy külön busszal
Túravezetés ára: 1500 Ft/fő, de minimum 30000 Ft (nem tartalmazza az utazás és az esetleges belépő árát)

Bodajk, Gaja szurdok

Csókakő vasútállomástól a kék-piros jelzésen érünk be Bodajkra (1,8 km), újabb 1.5 km után érünk a Varjúvárhoz (pihenő), ahol már a szurdok bejáratánál vagyunk. Innen, kényelmes, széles úton haladhatunk a Gaja patak mellett, melyet gyönyörű öreg fák szegélyeznek. Az út az Ádám-Éva fánál ér véget, ahol lehetőség van egy nagy réten pihenni, játszani (WC és Büfé működik itt). Innen 250 m az Alba Regia Forrás, ahonnan a környező hegy gerincén 4 km a vasútállomásig vezető út. Útközben lehetőség van megtekinteni a falu határában lévő szoborparkot.
Táv: 9,2 km,
Szintemelkedés: 110 m
Menetidő (hosszabb pihenő nélkül): 4 óra
Utazás: vonattal vagy külön busszal
Túravezetés ára: 1500 Ft/fő, de minimum 30000 Ft (nem tartalmazza az utazás árát)

Vértesi kaland

Szárliget állomástól 3 km-re fekszik egy középkori templomrom a Vértes lábánál. Innen, 1.7 km múlva már a Kis-Kopasz hegyi kilátónál pihenhetünk. Padok és kaszált rét van, jó lehetőség ebédelésre. Majd csupán 700 m-t kell ereszkednünk a Mária-Szakadék bejáratához, ami 800 m hosszú és utunk során sziklaalakzatokban gyönyörködhetünk. Újabb 800 m múlva megint a templomromhoz érünk, ahonnan még 3 km a vasútállomás.