Táboraink

Július 22-26. hétfőtől péntekig 8-16 óráig

Ár: 43000 Ft/ 5 nap, testvérkedvezmény: 82000 Ft/ testvérpár

• Érkezés már fél 8-tól, lehet maradni 17-ig
  • erdőjárás, kalandozás, a szurdokok és magaslatok felfedezése
  • idén az ízeltlábúak világával ismerkedünk meg alaposabban
  • egész napos és rövid kirándulások
  • inspiráció, tér és idő a szabad alkotásra
  • 5 nap OFFline kaland

Mindkét turnusban a természetközelség van fókuszban. Amikor lehet, kint vagyunk, játszva tanulunk, hűsölünk a fák alatt vagy rohanunk, mászunk, ugrálunk, átöleljük az egész erdőt.

Ottalvós Erdőjáró tábor 9-12 éveseknek:

Augusztus 12-16., hétfőtől- péntekig

Ár: 60000 Ft/ 5 nap, testvérkedvezmény: 110000 Ft/ testvérpár

• Alvás a jurtában és sátorban (mosdó és fürdési lehetőség van)
  • sok-sok erdőjárás, kalandozás, a szurdokok és magaslatok felfedezése nappal és éjjel
  • építkezés természetes anyagokból, főzés bográcsban és szabad tűzön
  • csillagles és tábortűz
  • inspiráció, tér és idő a szabad alkotásra
  • 5 nap, 4 éjszaka OFFline kaland

Helyszín: Paperdei Jurta 9081, Győrújbarát, Paperdő u.

térképen: ITT

3 lépésre az erdőtől, egy permakltúrás kert lágy ölén áll a jurta, mely a maga 50 négyzetméternyi területével, szeretettel befogad minden kicsit és nagyot. A táborban célunk, hogy minél többet legyünk a szabadban, ezért majd inkább a fák árnyékában töltjük napjainkat, a jurta pedig a menedékünk lesz hőség és eső elől egyaránt.

Napközis táborok 2012-2019, 2022-23

Minden év júliusában 2 turnus természetvédelmi témájú napközis tábort szerveztünk Győrben, a Horgas u. 1 szám alatt. A táborok 3x-i étkezést és változatos programot kínálnak. A gyülekező reggel 7-től 8-ig tart, a nap végén is 16-17 óráig lehet a gyerekekért jönni. Minden évben más téma köré szervezzük a programot. 2022-től, Győrújbarátra, a Paperdei Jurtába költözött a táborunk.

2012-ben környezetvédelemmel foglalkoztunk, jártunk egy háztáji gazdaságban, a szelektív hulladékfeldolgozóban, megismerkedtünk hazánk néhány védett fajával és Nemzeti Parkjaival.

2013-ban a víz volt a fő témánk. Ellátogattunk a győri vízmű központjába és az egyik vízműtelepére, ahol megtudtuk hogy kerül ivóvíz a fürdőnkbe, és miért kell takarékoskodni vele. Foglalkoztunk a víz körforgásával, különböző formáival, szennyezés problémáival. Voltunk kirándulni és képzeletben az Amazonas medencébe is eljutottunk, a Füles Bástya dolgozói segítségével.

2014-ben az állatokat, mint az ember társait vettük górcső alá. Megbeszéltük hogyan álcázzák magukat, hogyan rejtőzködnek, hogyan nevelik kicsinyeiket, és hogyan segítik egymást. A Rómer Flóris múzeum gyűjteményében is állatokkal kapcsolatos műtárgyakat keresgéltünk, jártunk állatmenhelyen és kalandos feladatot oldottunk meg az állatkertben.

2015-ben a Fény éve volt, ezért mi is a Nappal, a naprendszerrel és ránk gyakorolt hatásaival foglalkoztunk. Vendégünk volt egy vándorfényképész, mikroszkóppal, nagyítóval, lencsékkel játszottunk. Lestünk csillagokat, megfigyeltük a természet színeit és megbeszéltük melyik faj szereti az árnyékot, melyik a fényt. Neveltünk magot és kirándultunk egy nagyot.

2016-ban a hulladékcsökkentés volt a téma, megnéztük milyen és mennyi szemetet 'termelünk'. Merítettünk papírt, voltunk a hulladékfeldolgozóban és kirándultunk egy nagyot a Bakonyban.

2017-ben Ember és Természet témakör kapcsán foglalkoztunk a gyógynövényekkel, mérgező állat- és növényfajokkal, kirándultunk a Hatos Tölgyhöz és a Felpéci Tájházban ismerkedtünk őseink természetközeli életmódjával. A Falusi Porta Tanoda program keretében pedig Rábapatonán voltunk Feri Gazda és Ella asszony tanyáján.

2018-ban az erdőkkel foglalkoztunk. A beszámoló a megvalósult menüpont alatt olvasható.

2019-ben két féle tábort szerveztünk. A fentiek hasonlóan 2 turnusban a vízzel foglalkoztunk. Egy harmadik héten, pedig ERDŐ-tábor volt, melyben szinte az egész napot a természetben töltöttük. A tábor képei facebook oldalunkon láthatók.

2022-ben annyit voltunk szabad levegőn, amennyit csak tudtunk. Az Erdőjáró tábor két turnusában megismerkünk a fa fajokkal, a vadászat szerepével, sziklát másztunk, Tényőre kirándultunk, sokat játszottunk, bunkit építettünk, és ha esett, a jurtában folytattuk mindezt.

2023-ban 3 turnust szerveztünk. A júniusi angol-vadon táborban indiánokká változtunk és tábort vertünk, még törzsi háború is volt. A végén természetesen elszívtuk a békepipát. Erdőjáró táborainkban pedig az 5 érzékszervé volt a főszerep, jártunk méhészetben, jógáztunk, illatokkal és hangokkal ismerkedtünk.