NEAE-KP-1-2023/1-000386

III. Győri Klíma Expo Kárpát-medencei kiterjesztése

Egyesületünk a Nemzeti Együttműködési Alap támogatásában részesült a "III. Győri Klíma

Expo Kárpát-medencei kiterjesztése - a szervezet programjának és tevékenységének

támogatása" támogatási cél megvalósításához, melynek köszönhetően sikerült a III. Győri

Klíma Expo Kárpátmedencei kiterjesztését elérni. A 2023. október 5. és 7. között

megrendezésre kerülő programom részt vett sok hazai kiállító és látogató mellett

Dunaszerdahely és Brassó delegációja és mintegy 150 külhoni diák. A résztvevők részéről

bemutatásra kerültek fenntarthatósági témában szerzett jó gyakorlatok, számos izgalmas

program várta a rendezvényre látogatókat. Egyesületünk környezetvédelmi, újrahasznosítás és

közösségi kert témában mutatkozott be az eseményen.

KERT ÉS KÖZÖSSÉG

Sokszínű közösségek TOP-7.1.1-16-H-ESZA-2020-01627

Támogatás mértéke: 8 000 000 Ft, 100%-ban vissza nem térítendő támogatás

Régóta dédelgetett tervünk valóra váltásával foglalkozunk most: Pályázati támogatást nyertünk egy közösségi kert létrehozására!

A kertben bárki kaphat egy kis parcellát, ahol azt termelhet, amit szeretne: zöldésgeket a család asztalára, fűszereket ételei ízesítéséhez, gyógynövényeket egészsége érdekében vagy virágokat, hogy gyönyörködhessen benne, bárki, aki arra jár. Emellett, de nem mellesleg, egy környezettudatosságot előtérbe helyező közösség is "kikel" az általunk elvetett magokból. Szeretnénk ha Ménfőcsanak városrész új beköltözői saját életmódjukhoz illően kapcsolódnának az egykori Csanak és Ménfő falu hagyományai közül a kert szeretetéhez. Hiszen, nem is olyan rég itt nem csak hatalmas szőlős és málnás kertek voltak, hanem minden porta saját konyhakerttel is rendelkezett, aminek terményeiből bőven jutott a város piacára is.

A kertészkedés mellett családi programokkal is készülünk, melyről részletes tájékoztatást adunk honlapunkon, facebook oldalunkon és a kert csoportjában is.
A projekt 2022. augusztus 31-ig tart.

2022 Önkormányzati támogatás

Dr. Laczkovits-Takács Tímea képviselői keretéből

A kapott 120 000 Ft-ból eszközöket vásásroltunk, melyek Zöld Ménfőcsanak kezdeményezés programjait tehetik majd színesebbé. Ez úton is köszönjük a támogatást!

Győr Civil Pályázat 2020

Ajándék készítő verseny

Pályázat útján 122500 Ft támogatást nyertünk Győr Város Önkormányzatától, melyből karácsonyi ajándékkészítő versenyt szerveztünk, és padokat vásároltunk nyári programjainkhoz.

Hálásan köszönjük!

Győr Civil Pályázat 2019

Itt add meg az alcímet

Pályázat útján 50000 Ft támogatást nyertünk Győr Város Önkormányzatától, melyet napközis táboraink programjaink színesítésére fordítottunk.

Hálásan köszönjük!

Hulladékcsökkentés

Szemléletformáló vetélkedő és alkotó napok Győrben

Lezárult az Innovációs és Technológiai Minisztérium "A hazai hulladékgazdálkodással és szelektív hulladékgyűjtéssel kapcsolatos lakossági szemléletformálásra fordítható támogatás" című kiírására beadott "Szemléletformáló vetélkedő és alkotó napok Győrben" nevű projektünk.

3 alkotó délutánt valósítottunk meg a Mokka Egyesülettel

3 fordulós online vetélkedőt vezényeltünk le, melyen értékes nyereményeket sorsoltunk ki zárórendezvényünkön.

Minden beküldő hulladékcsökkentéssel kapcsolatos kvízkártya csomagot kapott.

Részletek a facebook oldalunkon!

Túra utak Győrújbaráton

kicsiknek, nagyoknak, kevés idővel rendelkezőknek, bárkinek

2015 tavaszán 3, kb 5 km-es séta utat jelöltünk ki Győrújbaráton a Gyermektábor mellett. Célunk ezzel, hogy a természetbe csalogassunk olyanokat is akinek nincs komoly túrafelszerlése, vagy sok ideje messzi hegyekbe utazni. Kis gyerekkel vagy  idősekkel, futva vagy sétálva, bár kinek szeretettel ajánljuk.

• Kiindulás: Győrújbarát -hegy, Gyermektábor buszmegállótól.
  • Itt nagyméretű információs tábla várja a látogatókat, térképpel, útvonalleírással, természeti értékek bemutatásáva.
  • Az utak sűrűn jelöltek és többször is keresztezik egymást.
  • Több ponton jelölve van a már megtett és a még hátralévő táv.

A térkép online is elérhető: Győrújbaráti séta utak

Az utak a Földművelésügyi Minisztérium Zöld forrás támogatásával valósult meg.

Letölthető térkép:

Vezetett túrákról bővebben itt tájékozódhat!

Bringázz a Sokorón át!

Kerékpárút Ménfőcsanaktól Pannonhalmáig

A séta utakkal párhuzamosan egy kerékpár utat is kijelöltünk. Mozogni jó, egészsges, a bringa környezetbarát, a Sokoró pedig minden évszakban gyönyörű, de méltatlanul mellőzött.

• Az útvonal a Ménfői vasútállomástól indul, ahol egy tábla várja az érdeklődőket, útvonallal és a tájvédelmi körzet értékeinek bemutatásával.
  • Vasútállomástól vasútállmásig tart a 34 km-es útvonal
  • Lehet rövidíteni vagy hosszabbítani, kinek mihez van kedve.

A térkép online is elérhető: Sokorói Bringaút

Az út a Földművelésügyi Minisztérium 2014 évi Zöld Forrás támogatásával valósult meg.

Napközis Tábor 2018

Idén is volt napközis táborunk! A 2 x 5 nap alatt az erdővel foglalkoztunk. Első nap a világ erdeivel ismerkedtünk meg, másnap Dunaszigeten jártunk, a Pisztráng körnél ahol kirándultunk és egy interaktív kiállításon vettünk részt. A szerdai nap a Ravazdi Erdészethez látogattunk el, ahol megismerkedhettünk az erdészek munkájával.  Csütörtökön a táborhelyen maradtunk, az erdőket mint komplex rendszereket vizsgáltuk (menedék, táplálék, érdekességek a világból).   Pénteken egész napos kirándulásra mentünk a sokorói erdőkbe, ahol nem csak gyalogoltunk, hanem játszottunk is.

Kölcsönkenyér.hu!

Közösségi adok-kapok: kattints a logóra részletekért!

Erdei kirándulás mozgássérülteknek

2016-ban egyesületünk lovas kocsis kirándulást szervezett mozgássérült gyerekeknek.

A programot a Kantharosz Közhasznú Alapítvány támogatta.

Korábbi akcióink

Az elmúlt évek dióhéjban

Eddig működésünk során újítottunk fel és fejlesztettünk tanösvényeket, jelöltünk ki új túra utakat, 7 nyáron napközis tábort szerveztünk. Számtalan túrát vezettünk, csere-bere alkalmat szerveztünk, mosószódát árultunk. Pályáztunk sok mindenre, eszközeink (laptop, nyomtató, projektor, vászon, stb) és kommunikációnk fejlesztésére.

Ahogy időnk engedi, szép lassan beszámolunk mindenről.